- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (29.04.2013, 18:45)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fenechiu spune că proiectele prin parteneriat public-privat sunt periculoase, dar necesare. Am vrea să evităm taxarea autostrăzilor
Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu afirmă că proiectele prin parteneriat public-privat (PPP) sunt periculoase, dar necesare pentru dezvoltarea infrastructurii, şi că vrea să găsească şi alte moduri de finanţare a autostrăzilor prin acest tip de investiţii în afara taxării accesului.
Urmărește
319 afișări
Relu Fenechiu (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
"Parteneriatele public-private sunt proceduri periculoase, dar absolut necesare pentru dezvoltarea infrastructurii într-o ţară care nu poate să-şi dezvolte infrastructura rutieră şi feroviară doar prin fonduri europene. Nu ne ajung aceşti bani", a declarat luni ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă.
El a precizat că, în cadrul întâlnirii de săptămâna trecută cu comisarul europeană pentru politică regională Johannes Hahn, a abordat inclusiv subiectul PPP, discuţiile vizând posibilitatea întoarcerii banilor prin taxe de autostradă sau perioada optimă în care trebuie derulat un contract de acest tip.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri prezidențiale 2024 și Referendum București. Secțiile de votare s-au deschis în toată țara. Până la ora 10:00, prezența la vot este de 7,20%. 1,2 milioane de români au votat
-
Referendum local în Capitală. Prezenţa la vot în rândul bucureştenilor
-
Ion Cristoiu: A doua viaţă a lui Agamiţă Dandanache
-
Războiul din Ucraina, ziua 1005. Rachetele nord-coreene utilizate de Rusia conţin componente fabricate în SUA şi Europa – CNN / Mediazona confirmă identităţile a aproape 80.000 de soldaţi ruşi ucişi în Ucraina
"Discuţiile au fost cu privire la perioada optimă, care, după părerea mea şi după părerea dumnealui, este în jur de 10-15 ani, şi despre găsirea soluţiilor de rezolvare a riscurilor în alt mod decât punând taxe de autostradă", a afirmat Fenechiu.
El a afirmat că în Europa sunt trei modele în ceea ce priveşte autostrăzile, respectiv cel nordic, unde acestea sunt gratuite, central-european, unde se plăteşte o taxă fixă pe un număr de zile, respectiv vinieta, şi cel mediteranean, unde plăteşti autostrada "aproape mai mult decât carburantul".
"Sub nicio formă nu cred că pentru România este binevenit acest model sudic. Am reţineri şi dacă e binevenit modelul cu vinietă, dar oricum noi trebuie să discutăm despre o vinietă fixă şi posibilitatea circulării gratuite pe autostrăzi. Pentru aceasta trebuie să fim inventivi şi să găsim alte moduri de finanţare. Sper din toată inima să vă facem o surpriză în următoarea perioadă", a mai spus Fenechiu.
Solicitat să explice cum va convinge un investitor să aloce bani în acest context, el a afirmat: "Dacă v-aş da dumneavoastră exemplul cum conving un investitor, aş face cea mai mare greşeală a vieţii. Lăsaţi-mă să-l conving şi după aceea vă spun cum l-am convins!".
Fenechiu a mai fost întrebat dacă susţinerea statului intră în aceste calcule şi a răspuns că parţial da, dar nu într-un mod direct.
Reprezentanţii CE apreciază că România trebuie să aibă o abordare "foarte precaută" în identificarea partenerilor privaţi şi modelelor de parteneriat în cazul PPP, considerând că evaluările privind posibilitatea recuperării investiţiei au o acurateţe redusă, în special pentru infrastructura rutieră.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, s-a întâlnit joi, la sediul Comisiei Europene, cu Johannes Hahn, comisar pentru politică regională şi vicepreşedinte CE, unde s-au discutat solicitările României privind nevoile imediate şi pe termen lung în domeniul dezvoltării infrastructurii de transport, absorbţia fondurilor structurale şi ridicarea presuspendării Programului Operaţional Sectorial Transport (POS-T).
"În ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor de autostrăzi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca România să aibă o abordare foarte precaută în identificarea partenerilor privaţi şi modelelor de parteneriat. Datorită faptului că perioada de rambursare depăşeşte 10 ani, în opinia Comisiei evaluările privind posibilitatea recuperării investiţiei au o acurateţe redusă, în special pentru proiectele de infrastructură rutieră. A fost amintită situaţia Portugaliei, ca exemplu al nereuşitei acestui gen de proiecte", se arată într-un comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor.
Autorităţile române au anunţat până în prezent că intenţionează să deruleze mai multe proiecte prin PPP, care ar permite atragerea de fonduri private pentru susţinerea investiţiilor.
Citește pe alephnews.ro: Ce trebuie să știi despre alegerile prezidențiale și referendumul din 24 noiembrie? Aproape 19.000 de secții de votare vor fi deschise pe teritoriul României începând cu ora 07:00
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Alegeri Prezidențiale 2024 | Surpriza cifrelor de la ora 10:00. Așa ceva nu s-a mai întâmplat din 2019
CANCAN.RO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe